Oftest stillede spørgsmål

FAQ

Hvor finder jeg babyloungen?

I RO’s Torvs Baby Lounge på 1. sal kan du i fred og ro amme og pusle dit barn. Tag panoramaelevatoren ved hovedindgangen og gå ned ad gangen forbi Ristorante La Rustica. Her finder du sofaer, puslepladser, mikrobølgeovn til at varme mælk, voksen- og børnetoilet samt legehjørne til de ældre søskende.

Du finder også puslefaciliteter på handicaptoilettet på 1. sal overfor BASH. 

Hvor finder jeg en butiksoversigt, så jeg kan få overblik over butikkerne på RO’s Torv?

Oversigtskort med butikker kan findes ved alle indgangene i centret. Du kan også se det HER

Har du glemt at tjekke ud i forbindelse med parkering?

Havde du så dejlig en dag på RO’s Torv, at du helt glemte at tjekke ud? Der er ingen grund til bekymring. Du har nemlig hele 48 timer til at betale for din parkering, og det kan du gøre HER. Så længe du betaler indenfor 48 timer af din ankomst, slipper du for et kontrolgebyr på 750 kr.

Jeg har glemt dankort og har ikke mulighed for at tjekke ud via udtjeknings-skrankerne i centret – hvad gør jeg?

Du kan tjekke ud online HER og betale for din parkering. Du har hele 48 timer fra ankomst til at tjekke ud.

Hvor længe er der gratis parkering?

De første to timer er gratis, så du har god tid til at nyde vores center. Du behøver kun at tjekke ud og betale, hvis du har parkeret mere end 2 timer.

Ved spørgsmål til parkering eller p-afgift – hvem kan jeg kontakte?

Parkering på RO’s Torv er styret af APCOA. Det vil sige, at du skal rette henvendelse til dem, hvis du har problemer eller spørgsmål med hensyn til din parkering. Det kan blandt andet være, hvis du har tastet den forkerte nummerplade ind. APCOA kan kontaktes på telefon 70 23 13 31. 

Du behøver derfor ikke sætte p-skiven. Det eneste du skal huske at gøre, er at tjekke ud, hvis du har holdt her i mere end 2 timer. Det gør du via en af betalingsautomaterne, hvor du skal indtaste din nummerplade eller du kan tjekke ud online HER og betale for din parkering.

Når du parkerer på RO’s Torv, bør du også huske at parkere korrekt. Det vil sige inden for de markerede båse og uden at blokere for en brand- og kørevej. Hvis du benytter en af vores handicappladser, skal du også huske, at tilladelsen skal være placeret synligt i bilens forrude.

Har I handicapparkering?

Ja, som indehaver af et handicapparkeringskort, har du mulighed for fri parkering på handicappladserne på RO’s Torv hele dagen. For at få adgang til fri parkering, skal du udfylde informationerne ved at klikke HER. Når APCOA PARKING har bekræftet din registrering, er du klar til at parkere – husk blot at placere dit handicapparkeringskort synligt i køretøjets forrude i forbindelse med din parkering. Når du er registreret parkant, skal du derfor ikke tjekke ud. Bemærk, at tilladelsen fra APCOA gælder i et år ad gangen.

Hvilke handicapfaciliteter er der i centret?

På RO’s Torv findes der handicapparkeringspladser fordelt rundt om i parkeringshuset.

Du finder handicaptoiletter ved Trappe Øst (på 1. sal), ved Trappe Vest (i kælderniveau 1) og på 1. sal ved Kino.

Herudover er der elevatorer til de forskellige plan samt lifte de to steder i centret, hvor der er niveauskift.

Er det muligt at købe et gavekort til RO’s Torv?

Ja, og når du vælger et gavekort til RO's Torv bliver det ikke meget nemmere. Du kan nemlig købe gavekortet online. Køber du gavekortet online, kan du enten få det som en voucher, der bliver tilsendt på mail eller fysisk med posten. Hvis du vælger at få dit gavekort tilsendt med posten, skal du blot være opmærksom på, at der kan gå 7-10 dage, før du modtager det. Husk, at gavekort altid skal aktiveres før det kan bruges, når det købes online.

Du kan selvfølgelig også købe dit gavekort fysisk. Så skal du blot besøge Bog & idé på RO’s Torv. Her kan du også ombytte gavekortsvoucheren fra dit online køb til et fysisk gavekort. Hvis du allerede nu ved, at du gerne vil bestille mange gavekort på én gang, kan du med fordel ringe til Bog & idé på tlf. 46 34 12 46 og bestille gavekortene.
Læs mere om gavekort HER.

Hvor kan jeg læse om aktiviteter/events i centret?

Du læser mere om hvilke aktiviteter/events vi har i centret HER.

Jeg vil gerne søge job i en af butikkerne på RO’s Torv – hvem skal jeg kontakte?

Hvis du ønsker, at søge et jon i en af RO's Torvs butikker, så skal du kontakte butikken direkte. 

Er der en vagt i centret?

På RO’s Torv er der lagt stor vægt på, at vores kunder kan føle sig trygge. Vagter fra Københavns Vagtgruppe er derfor til stede i centret i hele centrets åbningstid, hvor de hver dag sørger for ro, orden og sikkerhed. Kontakt vagten hvis du har spørgsmål vedr. mistede sager, børn der er blevet væk eller tyveri. 

Skulle du blive adskilt fra din mor, far, ægtefælle eller ven, kan du henvende dig direkte til vagten, som naturligvis hjælper dig.

Vagten kan kontaktes i centrets åbningstid på telefon 30 62 76 60

Jeg har glemt en ejendel i centret – hvem kan jeg kontakte?

Du kan kontakte vagten vedr. mistede sager. Vagten kan kontaktes i centrets åbningstid på telefon 30 62 76 60

Du kan også sende os en mail på [email protected], så vender vi tilbage til dig.

Er der WiFi i centret? Og mulighed for at oplade min telefon?

å RO’s Torv kan du tilgå vores gratis WiFi uden kode.

Du kan finde strøm ved vores loungemøbler i gangen ved Sportmaster og Vila, samt gangen ved Skoringen og Companys.

Er der områder udenfor centret, hvor det er tilladt at ryge? Og gælder de samme regler for e-cigaretter?

RO’s Torv er et røgfrit center. Det betyder, at der også er rygning forbudt på alle caféer og restauranter – det gælder også e-cigaretter. Rygning er udelukkende tilladt helt uden for, hvor der også er opstillet kummer som askebægre.

Er det muligt at leje et butik/kontor lejemål?

Du kan kontakte vores leasing manager Brian Ilsøe på e-mail [email protected] hos NREP for at høre nærmere.

Hvor finder jeg en pakkeboks i centret?

Vi har to pakkebokse på RO’s Torv: 

Instabox og Budbee Box, der begge er placeret overfor Imerco Home.
Pakkeboksene kan benyttes i RO’s Torvs åbningstid. 

Hvordan kommer jeg til RO’s Torv med offentlig transport?

Bus

Det er nemt at komme til RO’s Torv med bus. Der er nemlig mange muligheder, siden flere forskellige busser stopper lige foran vores hyggelige center og stoppestedet hedder endda ”RO’s Torv”. Flere af busserne kører også forbi Roskilde Station, så det er nemt at komme videre. 

Tog

Tager du toget til RO’s Torv, skal du stå af ved Roskilde Station. Herfra kan du enten hoppe på en bus eller gå resten af vejen. Der er kun omkring 800 meter fra stationen til vores center.

Hvordan kommer jeg til RO’s Torv i bil?

Med masser af pladser i vores parkeringshus er det nemt at tage bilen, når du skal besøge RO’s Torv. De første to timer er gratis, så du har god tid til at nyde vores center. Hvis du ønsker at køre efter GPS, skal du bruge følgende adresse:

Københavnsvej 29
4000 Roskilde

Hvilke ordensregler gælder på RO’s Torv?

Af hensyn til centrets kunder har RO’s Torv, i samarbejde med politiet og Roskilde Byråd, opstillet følgende bestemmelser, som er gældende i hele centret samt på udendørsarealerne:

  1. Centret er et fodgængerområde. Det er således ikke tilladt at medbringe cykler, knallerter eller lignende, eller benytte rulleskøjter, skateboard, løbehjul og lignende i centret. Cykler skal henstilles i cykelstativerne og knallerter på de hertil indrettede arealer.
  2. Husdyr må ikke medtages i centret.
  3. Henkastning af papir og affald samt forurening i øvrigt eller beskadigelse af bygninger, bænke, beplantning eller andre af centrets indretninger er ikke tilladt.
  4. Det er ikke tilladt uden for centrets godkendte serveringsområder at indtage alkoholiske drikke (øl, vin og spiritus). Medbragt mad og drikke må heller ikke nydes på centrets område.
  5. Det er ikke tilladt at færdes så synligt beruset i centret eller på dets område, at det kan give anledning til ulempe for andre. Det er heller ikke tilladt at genere andre ved tilråb eller på anden måde.
  6. Omdeling af brochurer, interviews, propaganda, salg etc. samt erhvervsmæssig fotografering er ikke tilladt uden forudgående tilladelse.
  7. Opsætning af plakater er ikke tilladt.
  8. De tilsynsførendes anvisninger skal følges.
  9. Rygning på centrets fællesarealer er ikke tilladt.
  10. Det er ikke tilladt at bære tøj med rygmærke i centret.

Overtrædelse af ordensreglementet kan straffes efter politivedtægten.

Tilladelser 

RO’s Torv er privat område. Det er derfor ikke tilladt at hænge materiale i centret eller i p-huset. Herudover kræver fotografering, videooptagelse, spørgeskemaundersøgelser og uddeling af materiale en særlig tilladelse. Send en forespørgsel til [email protected]

Hvordan produceres RO's Torvs tryksager?

Vi producerer tryksager på FSC certificeret papir, hvilket betyder, at papiret har en bæredygtig livscyklus.

Konkurrencebetingelser

Konkurrencebetingelser for Facebook
Gælder for konkurrencer på Centrets Facebook-side.

Sådan deltager du:
Spørgsmålet i Facebook-opslaget besvares i kommentarfeltet, der er direkte tilknyttet opslaget. Vi kontakter vinderen på Facebook i kommentartrådens svar-funktion og via Messenger, når vinderen er fundet og konkurrencen er slut. Her aftales det også, hvor og hvornår præmien kan afhentes.

Husk at præmien skal afhentes inden for tre uger. Hvis vinderen ikke har henvendt sig til centret inden for 3 uger efter, at vinderen er blevet kontaktet, frafalder præmien, og en ny vinder trækkes. Deltagelse i konkurrencen sker under forudsætning af, at retningslinjerne for brugen af Facebook overholdes.

Om præmien
Præmien fremgår af konkurrenceopslaget på Facebook. Præmien skal afhentes inden den deadline, der oplyses direkte til vinderen. Den afhentes på Centerkontoret eller den butik, der er omtalt i opslaget, og kan ikke byttes til kontanter eller andre varer. Ved gavekort/varer tilknyttet specifikke butikker, gælder butikkens retningslinjer for gavekortet/varen. Præmien kan ikke sendes.

Hvordan udtrækkes vinderen?
Vinderen vil blive tilfældigt trukket af et social media panel. Dette panel alene afgør, hvem der vinder konkurrencen. Alle kommentarer tilknyttet konkurrenceopslaget, tages i betragtning. Hvis det fremgår af opslaget, at vinderen findes ved lodtrækning, vil denne lodtrækning være tilfældig. Vinderen vælges på tidspunktet, der er angivet i opslaget. Vinderen vil derefter få besked direkte på Facebook med yderligere information.

Hvem arrangerer konkurrencen?
Konkurrencen arrangeres af Black Bird & Co. Ansatte i Black Bird & Co, og ansatte i centrets butikker/spisesteder har ikke mulighed for at deltage i konkurrencen. Arrangøren reserverer sig retten til, under rimelige omstændigheder, at aflyse konkurrencen på et hvilket som helst tidspunkt. Nærværende regler kan til enhver tid ændres uden forudgående varsel. Meddelelse om eventuelle ændringer vil blive annonceret på centrets officielle Facebook-side. Man skal være fyldt 18 år for at kunne vinde præmier indeholdende alkohol eller tobaksvarer. Konkurrencen er på ingen måde sponsoreret af, støttet af, administreret af eller associeret med Facebook. Facebook har intet ansvar for elementer i konkurrencen.

Konkurrencebetingelser for Instagram
Gælder for konkurrencer på centrets Instagram.

Sådan deltager du
Like Instagram-opslaget eller svar på spørgsmålet i kommentarfunktionen, der er direkte tilknyttet opslaget. Vi kontakter vinderen på Instagram med en privatbesked, når vinderen er fundet og konkurrencen er slut. Her aftales det også, hvor og hvornår præmien kan afhentes. Husk at præmien skal afhentes 3 uger efter, at man er blevet kontaktet med en privatbesked. Hvis dette ikke overholdes, frafalder præmien, så en ny vinder kan trækkes. Deltagelse i konkurrencen sker under forudsætning af,
at retningslinjerne for brugen af Instagram overholdes.

Om præmien
Præmien fremgår af konkurrenceopslaget på Instagram. Præmien skal afhentes inden den deadline, der oplyses direkte til vinderen. Den afhentes på Centerkontoret eller den butik, der er omtalt i opslaget, og kan ikke byttes til kontanter eller andre varer. Ved gavekort/varer tilknyttet specifikke butikker, gælder butikkens retningslinjer for gavekortet/varen. Præmien kan ikke sendes.

Hvordan udtrækkes vinderen?
Vinderen vil blive tilfældigt trukket af et social media panel. Dette panel alene afgør, hvem der vinder konkurrencen. Alle kommentarer tilknyttet konkurrenceopslaget, tages i betragtning. Hvis det fremgår af opslaget, at vinderen findes ved lodtrækning, vil denne lodtrækning være tilfældig. Vinderen vælges på tidspunktet, der er angivet i opslaget. Vinderen vil derefter få besked direkte på Instagram med yderligere information. 

Hvem arrangerer konkurrencen?
Konkurrencen arrangeres af Black Bird & Co. Ansatte i Black Bird & Co, og ansatte i centrets butikker/spisesteder og Black Bird & Co har ikke mulighed for at deltage i konkurrencen. Arrangøren reserverer sig retten til, under rimelige omstændigheder, at aflyse konkurrencen på et hvilket som helst tidspunkt. Nærværende regler
kan til enhver tid ændres uden forudgående varsel. Meddelelse om eventuelle ændringer vil blive annonceret på centrets officielle Instagram-side. Man skal være fyldt 18 år for at kunne vinde præmier indeholdende alkohol eller tobaksvarer. Konkurrencen er på ingen måde sponsoreret af, støttet af, administreret af eller associeret med Instagram. Instagram har intet ansvar for elementer i konkurrencen.

Konkurrencebetingelser for TikTok
Gælder for konkurrencer på centrets TikTok.

Sådan deltager du
Like TikTok-opslaget eller svar på spørgsmålet i kommentarfunktionen, der er direkte tilknyttet opslaget. Vi kontakter vinderen på TikTok med en privatbesked, når konkurrencen er slut, og vinderen er fundet. Her aftales det også, hvor og hvornår præmien kan afhentes. Husk at præmien skal afhentes 3 uger efter, at man er blevet kontaktet med en privatbesked. Hvis dette ikke overholdes, frafalder præmien, så en ny vinder kan trækkes. Deltagelse i konkurrencen sker under forudsætning af, at retningslinjerne for brugen af TikTok overholdes.

Om præmien
Præmien fremgår af konkurrenceopslaget på TikTok. Præmien skal afhentes inden den deadline, der oplyses direkte til vinderen. Den afhentes på Centerkontoret eller den butik, der er omtalt i opslaget, og kan ikke byttes til kontanter eller andre varer. Ved gavekort/varer tilknyttet specifikke butikker, gælder butikkens retningslinjer for gavekortet/varen. Præmien kan ikke sendes.

Hvordan udtrækkes vinderen? 
Vinderen vil blive tilfældigt trukket af et social media panel. Dette panel alene afgør, hvem der vinder konkurrencen. Alle kommentarer tilknyttet konkurrenceopslaget, tages i betragtning. Hvis det fremgår af opslaget, at vinderen findes ved lodtrækning, vil denne lodtrækning være tilfældig. Vinderen vælges på tidspunktet, der er angivet i opslaget. Vinderen vil derefter få besked direkte på TikTok med yderligere information.

Hvem arrangerer konkurrencen?
Konkurrencen arrangeres af Black Bird & Co. Ansatte i Black Bird & Co, og ansatte i centrets butikker/spisesteder har ikke mulighed for at deltage i konkurrencen. Arrangøren reserverer sig retten til, under rimelige omstændigheder, at aflyse konkurrencen på et hvilket som helst tidspunkt uden derved at pådrage sig nogen form for ansvar. Nærværende regler kan til enhver tid ændres uden forudgående varsel. Meddelelse om eventuelle ændringer vil blive annonceret på centrets officielle TikTok-side. Man skal være fyldt 18 år for at kunne vinde præmier indeholdende alkohol eller tobaksvarer. Konkurrencen er på ingen måde sponsoreret af, støttet af, administreret af eller associeret med TikTok. TikTok har intet ansvar for elementer i konkurrencen.